Digitalt indhold
Digitalt indhold
I relation til digitale produkter skelner forbrugeraftaleloven mellem ”digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium” og lyd- eller billedoptagelser eller computersoftware leveret på et fysisk medium (cd, dvd…
SMS-tjenester
SMS-tjenester
Salg af ydelser vis SMS reguleres som udgangspunkt på samme måde som salg via ”traditionel” e-handel via en pc.
Den tidligere forbrugeraftalelov indeholdt en bestemmelse (§ 12, stk. 4) om, at man ved salg via SMS i en…
Fortrydelsesret ved salg af varer
Fortrydelsesret ved salg af varer
Ved salg af varer på nettet har forbrugere 14 dages fortrydelsesret, og det er ikke muligt at aftale, at der ikke skal være nogen fortrydelsesret, eller at fristen for at fortryde skal være kortere end fastsat…
Standardfortrydelsesvejledningen
Standardfortrydelsesvejledningen
En af ændringerne i den nye forbrugeraftalelov er, at sælger fremover skal give flere oplysninger om fortrydelsesret forud for et salg.
De sælgere, der gerne vil være helt sikre på at give de korrekte oplysninger…
Standardfortrydelsesformularen
Standardfortrydelsesformularen
Som noget nyt indfører den nye forbrugeraftalelov formulartvang i den forstand at sælger fremover er forpligtet til at benytte en standardfortrydelsesformular ved salg af både varer og tjenesteydelser til forbrugere…
