Forbrugerombudsmanden afgiver forhåndsbesked om fortrydelsesfristens start og udgifter til returnering
Forbrugerombudsmanden afgav den 21. maj 2014 en forhåndsbesked til FDIH (Foreningen for Distance- og Internethandel), der havde stillet Forbrugerombudsmanden følgende tre spørgsmål til forståelsen af reglerne i den nye forbrugeraftalelov:
…
Konsekvenser af at overtræde den ny forbrugeraftalelov
Den 13. juni 2014 træder den ny forbrugeraftalelov i kraft. I den anledning kan der være grund til at se på, hvad konsekvenserne egentlig er, hvis man som sælger ikke overholder de nye regler.
Hidtil har de væsentligste konsekvenser af…
Forbrugerombudsmanden fokuserer på internettet i 2014
Forbrugerombudsmanden har i den forgangne uge offentliggjort sine prioriteter for 2014, og det er i høj grad erhvervsdrivendes markedsføring på internettet, der kommer i fokus. Når valget er faldet på internettet, skyldes det ifølge Forbrugerombudsmanden,…
Forbrugerombudsmanden indleder kamp mod priser uden moms
Forbrugerombudsmanden har netop udsendt en pressemeddelelse om, at han inden længe indleder en kamp mod priser uden moms.
Netbutikker har på samme måde som alle andre erhvervsdrivende pligt til at oplyse deres priser inklusiv moms, når…
Sælger skal kunne dokumentere, at en vare er overgivet til køber
Som sælger på nettet er det vigtigt, at du kan dokumentere, at dine varer er afsendt og modtaget hos kunderne.
Dette blev for nylig understreget i en dom afsagt af Vestre Landsret.
I sagen havde en forbruger over ca. to måneder bestilt…
Ny forbrugeraftalelov medfører store ændringer for netbutikker
I december 2013 vedtog folketinget en ny forbrugeraftalelov. Loven træder i kraft den 13. juni 2014 og kommer til at betyde store ændringer for alle, der sælger via nettet og på anden måde via fjernsalg.
Blandt de væsentligste ændringer…
