Hvad skal der stå på bestillingsknappen
Med den nye forbrugeraftalelov, der trådte i kraft i sommeren 2014, kom der formkrav til, hvad der skal stå på bestillingsknappen, den knap, kunderne trykker på for at gennemføre et køb i en webshop.
Kravet følger af forbrugeraftalelovens…
Må man sende kunder med “tabt kurv” en e-mail?
Mange webshops finder det frustrerende, når besøgende lægger varer i kurven på hjemmesiden og gennemfører en del af, men ikke hele købet. Webshops har derfor et udbredt ønske om at kunne komme i kontakt med disse tabte kunder, og her…
Sælger behøver ikke altid tilbagebetale leveringsomkostninger
Det har i mange år været sådan, at en webshop i tilfælde af en forbrugers fortrydelse af et køb skulle tilbagebetale hele beløbet inklusiv leveringsomkostninger. En forbruger, der købte varer for 500 kr. og derudover betalte 50 kr. i…
Er der fortrydelsesret på køb af vin og chokolade på nettet?
For nylig blev jeg opmærksom på, at rigtig mange forhandlere af vin og chokolade på nettet skriver, at der ikke er nogen fortrydelsesret på køb af deres produkter. Nogle konstaterer det blot uden yderligere forklaring. Andre henviser til,…
Udkast til retningslinjer om brugeranmeldelser
I de senere år er brugeranmeldelser på nettet blevet mere og mere almindelige og samtidig blevet noget, man som køber lægger vægt på i købsbeslutningen. Brugeranmeldelser kan derfor også have stor betydning for de erhvervsdrivende.
I…
Forbrugerombudsmanden offentliggør notat om forbrugerens hæftelse for værdiforringelse
Flere erhvervsorganisationer har igennem den seneste tid udtrykt utilfredshed med bestemmelsen i den nye forbrugeraftalelov om, at en forbruger kan returnere en vare, selv om varens værdi er forringet. Udover det forhold, at det overhovedet…
