Hvornår er køber bundet?

Posted by:

aftaleAccepterer køber dit tilbud ved at afgive en bestilling, bliver køber bundet heraf på det tidspunkt, hvor du bliver bekendt med accepten. Indtil da kan køber nå at tilbagekalde sin bestilling. En eventuel tilbagekaldelse skal dog være kommet frem til dig senest samtidig med, at du bliver bekendt med accepten, jævnfør aftalelovens § 7.

Et e-handelssystem vil ofte være sådan indrettet, at det automatisk ...

Læs mere →
0

Om aftaleindgåelse på nettet

Posted by:

online-aftaleDer er ikke knyttet særlige formkrav til det at indgå en aftale. En aftale er normalt bindende, hvad enten den indgås mundtligt, skriftligt eller via internettet.

Hvis den ene part fremsætter et tilbud, og den anden part accepterer dette tilbud, er der indgået en aftale. Dette gælder også på internettet.

Et ...

Læs mere →
0

Hvad skal der stå på bestillingsknappen

Posted by:

ehandelMed den nye forbrugeraftalelov, der trådte i kraft i sommeren 2014, kom der formkrav til, hvad der skal stå på bestillingsknappen, den knap, kunderne trykker på for at gennemføre et køb i en webshop.

Kravet følger af forbrugeraftalelovens § 12, der siger, at det ved aftaleindgåelse på nettet, hvis forbrugeren forpligter sig til at betale noget, klart og tydeligt skal fremgå på det sted, ...

Læs mere →
0

Sælger behøver ikke altid tilbagebetale leveringsomkostninger

Posted by:

leveringDet har i mange år været sådan, at en webshop i tilfælde af en forbrugers fortrydelse af et køb skulle tilbagebetale hele beløbet inklusiv leveringsomkostninger. En forbruger, der købte varer for 500 kr. og derudover betalte 50 kr. i leveringsomkostninger, i alt 550 kr., skulle i tilfælde af dennes fortrydelse af købet således have alle 550 kr. tilbage.

Med den nye forbrugeraftalelov, ...

Læs mere →
0

Er der fortrydelsesret på køb af vin og chokolade på nettet?

Posted by:

vin-chokoladeFor nylig blev jeg opmærksom på, at rigtig mange forhandlere af vin og chokolade på nettet skriver, at der ikke er nogen fortrydelsesret på køb af deres produkter. Nogle konstaterer det blot uden yderligere forklaring. Andre henviser til, at der er en undtagelse i forbrugeraftaleloven, der undtager bl.a. vin og chokolade fra fortrydelsesretten. Men er det rigtigt?

Forbrugeraftaleloven indeholder i § 18, stk. 2, ...

Læs mere →
0

Audio Post

Posted by:

Vivamus sagittis lacus vel augue laoreet rutrum faucibus dolor auctor. Curabitur blandit tempus porttitor. Maecenas sed diam eget risus varius blandit sit amet non magna. Praesent commodo cursus magna, vel scelerisque nisl consectetur et. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus.

Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Cum sociis natoque penatibus et magnis dis parturient montes, nascetur ridiculus mus. Fusce dapibus, tellus ac cursus commodo, tortor mauris condimentum nibh, ut fermentum massa justo sit amet risus. Etiam porta sem malesuada magna mollis euismod. Nullam quis risus eget urna mollis ornare vel eu leo. Nullam quis risus eget urna mollis ornare vel eu leo. Integer posuere erat a ante venenatis dapibus posuere velit aliquet.

0

Udkast til retningslinjer om brugeranmeldelser

Posted by:

smileyI de senere år er brugeranmeldelser på nettet blevet mere og mere almindelige og samtidig blevet noget, man som køber lægger vægt på i købsbeslutningen. Brugeranmeldelser kan derfor også have stor betydning for de erhvervsdrivende.

I erkendelse heraf og efter gentagne opfordringer hertil fra Dansk Erhverv, har Forbrugerombudsmandens nu udarbejdet et udkast til retningslinjer om offentliggørelse af brugeranmeldelser.

Taget i betragtning hvor stor betydning sådanne ...

Læs mere →
0

Forbrugerombudsmanden offentliggør notat om forbrugerens hæftelse for værdiforringelse

Posted by:

defektFlere erhvervsorganisationer har igennem den seneste tid udtrykt utilfredshed med bestemmelsen i den nye forbrugeraftalelov om, at en forbruger kan returnere en vare, selv om varens værdi er forringet. Udover det forhold, at det overhovedet skal være muligt at returnere en sådan vare, har kritikken gået på, at det var meget uklart, hvornår og hvor meget, de erhvervsdrivende må trække fra i varens ...

Læs mere →
0
Page 3 of 5 12345